Obchodní podmínky
1. Kdo jsme a co děláme?
Jsme společnost Global Motorsport CZ s.r.o., se sídlem na adrese 5. května 12/69, Milovice 289 24, Česká republika, IČO: 08268452, DIČ: CZ08268452, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze pod spisovou značkou C 316007 („my“).
Prostřednictvím našich webových stránek („Web“) prodáváme a inzerujeme zboží kterým je hlavně pracovní oblečení a doplňky značky MASCOT, které si u nás jako zákazník, podnikatel či spotřebitel, můžete objednat a uzavřít s námi kupní či smlouvu o poskytnutí služeb („Smlouva“).
Cílem těchto obchodních podmínek („Podmínky“) je vysvětlit vám vzájemná práva a povinnosti při uzavírání a plnění Smlouvy. Dále vás informujeme o právních rámcích, kterých se náš vztah řídí, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem, a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, pokud jste spotřebitel.
Podmínky jsou nedílnou součástí každé uzavřené Smlouvy a obsahují důležité informace týkající se nákupu, plateb, dopravy a dalších práv a povinností. Odchylná ujednání mají přednost před těmito Podmínkami.
Pokud u nás nenakupujete jako podnikatel (IČO), považujeme vás za spotřebitele. Na vaše práva v takovém případě se vztahují zvláštní právní předpisy a ochrana, kterou vám tyto poskytují.
2. Jak nás můžete kontaktovat?
Máte-li jakékoliv otázky nebo požadavky, kontaktujte nás:
Global Motorsport CZ s.r.o.
adresa: 5. května 12/69, Milovice 289 24
e-mail: info@mascotpro.cz
telefon: +420 777 853 681Těšíme se na vaši zpětnou vazbu a rádi vám pomůžeme.
3. Jak funguje Uživatelský účet a Klub?
Objednávky lze provádět prostřednictvím vašeho uživatelského účtu na Webu („Uživatelský účet“) nebo i jako návštěvník bez registrace.
Můžete se také stát členem našeho klubu („MASCOT PRO CZ family“), o němž najdete více informací na našem Webu.
Podrobnosti o přístupu do účtů a členství najdete v příslušné sekci.
4. Jak nakoupit naše Zboží?
Zboží nebo služby objednáte prostřednictvím objednávkového formuláře na Webu. Před potvrzením objednávky si můžete zkontrolovat všechny údaje, měnit je nebo upravovat.
Kliknutím na „KOUPIT“ uzavíráte s námi závaznou Smlouvu za podmínek uvedených na Webu a v těchto Podmínkách.
Poté vám obratem potvrdíme přijetí objednávky e-mailem a zašleme vám také tyto Podmínky ve formátu PDF.
Upozorňujeme, že Zboží uvedené na Webu je pouze informativní a nemusí být vždy dostupné - objednávka je závazná až po její potvrzení od nás.
5. Jak můžete za naše Zboží zaplatit?
Uvedená cena je konečná včetně DPH a všech poplatků.
V nabídce jsou různé způsoby platby (například platební karta, bankovní převod). Při platbě bankovním převodem uveďte správný variabilní symbol (číslo objednávky).
Zboží je expedováno po připsání platby na náš účet. Po zaplacení vám vystavíme daňový doklad, který vám zašleme e-mailem.
6. Jak k vám Zboží doručíme?
Zboží vám doručíme způsobem, který si vyberete z těchto možností nabízených v rámci objednávkového procesu.
V případě, že aktuálně Zboží na skladě nemáme, vás o tom informujeme a zároveň vás seznámíme s přibližnou dodací lhůtou. Buď se dohodneme na delší době dodání, nebo pokud by Zboží bylo k doručení až po 30 dnech od uzavření Smlouvy, máte právo odstoupit od Smlouvy, čímž se objednávka zruší a my vám vrátíme peníze, které jsme od vás za ni přijali.
Zboží jste povinni převzít. Pokud ho nepřevezmete, budeme to považovat za odstoupení od Smlouvy. V takovém případě po vás máme právo vyžadovat náhradu nákladů spojených s vrácením nepřevzatého Zboží, například poštovné zpět k nám. Jsme také oprávněni vás v případě nepřevzetí Zboží zařadit na seznam nespolehlivých kupujících a v případě dalšího nákupu budete povinni zaplatit kupní cenu předem bezhotovostně na náš účet.
V případě, že je Zboží z důvodů na vaší straně nutno doručovat opakovaně nebo jiným způsobem než uvedeným ve Smlouvě, jste povinni uhradit náklady spojené s opakovaným doručením nebo s jiným způsobem doručení.
Při převzetí Zboží od přepravce prosím zkontrolujte neporušenost obalů Zboží. Zjevné poškození Zboží nebo jeho obalu při doručování ideálně ihned řešte s dopravcem a případné nedostatky sepište do předávacího protokolu. Takové Zboží nemusíte od dopravce převzít. O zjištěném poškození nás informujte a případně zdokumentujte.
Vlastnické právo ke Zboží nabýváte zaplacením celé kupní ceny (včetně nákladů na dodání), nejdříve však převzetím Zboží. Odpovědnost za náhodnou zkázu, poškození či ztrátu Zboží přechází na vás okamžikem převzetí Zboží nebo okamžikem, kdy jste byli povinni Zboží převzít, ale v rozporu se Smlouvou jste tak neučinili.
7. Odstoupení od Smlouvy
Jako spotřebitel, tedy osoba, která uzavírá Smlouvu mimo svou podnikatelskou či obdobnou činnost, máte právo odstoupit od Smlouvy uzavřené prostřednictvím internetu, e-mailu, telefonu nebo jiného prostředku komunikace na dálku do 14 dnů od převzetí Zboží. Pokud vám Zboží zasíláme v několika zásilkách, lhůta se počítá od převzetí poslední zásilky. U pravidelných dodávek se lhůta počítá od doručení první zásilky.
Vezměte však na vědomí, že nemáte právo odstoupit od Smlouvy v případě:
Zboží upraveného podle vašich požadavků nebo na míru (například úprava kalhot na vaši míru);
Zboží, které je určeno k hygienickým potřebám a bylo rozbaleno nebo použito (například spodní prádlo).
Pokud se rozhodnete od Smlouvy odstoupit, využijte, prosím, formulář, který najdete na našem Webu. https://www.mascotpro.cz/reklamace/?retino-portal-4a3b-url=/cs/portal/iframe/57b65b8f-1ffb-43b1-ba6c-85e26d740a80/
Pokud se rozhodnete vrátit zboží bez udání důvodu pak ve lhůtě 14 dní od dodání zboží. Využijte, prosím, formulář, který najdete na našem Webu. https://www.mascotpro.cz/reklamace/?retino-portal-4a3b-url=/cs/portal/iframe/57b65b8f-1ffb-43b1-ba6c-85e26d740a80/
Do 14 dnů od odstoupení od Smlouvy vám vrátíme částku odpovídající kupní ceně a nákladům na dodání Zboží na účet, který nám sdělíte.
Je nezbytné, abyste nám nejpozději ve stejné lhůtě zaslali nebo předali vracené Zboží. Není-li Zboží v pořádku, nesmí jevit žádné známky nadměrného opotřebení nebo poškození, s výjimkou nezbytného pro seznámení se s vlastnostmi a funkcí.
Vrácené Zboží musí být kompletní, ideálně v původním obalu, pokud je to možné. Máme právo posoudit, zda je vrácené Zboží nepoškozené, neporušené a nepoužité, a případně rozhodnout, že vám jej nebudeme vracet, pokud je ve stavu, kdy ho nelze prodávat dalším zákazníkům.
Náklady na vrácení Zboží zpět k nám nese kupující, avšak my můžeme nabídnout vyřízení vrácení zdarma například přes Zásilkovnu.
Pokud jste při zakoupení obdrželi i jiná bezplatná plnění (dárky), jste povinni je v případě odstoupení vrátit společně s vraceným Zbožím.
8. Jak probíhá reklamace a co můžete reklamovat?
Za co odpovídáme?
Odpovídáme vám za to, že Zboží při převzetí nemá vady. Zejména odpovídáme za to, že:
odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakosti, funkčnosti, kompatibilitě a jiným ujednaným vlastnostem;
je vhodné k účelu, pro který ho požadujete a s nímž jsme souhlasili. Třeba, že se plavky při namočení do vody nerozpadnou;
je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití.
Dále odpovídáme za to, že vedle ujednaných vlastností:
je Zboží vhodné k účelu, k němuž se Zboží tohoto druhu obvykle používá;
Zboží množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které lze rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná námi nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, například ve reklamě nebo na obalu či v návodu;
je Zboží dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k použití (pokud je třeba) a jiných pokynů, které lze rozumně očekávat;
je Zboží v jakosti odpovídající vzorku nebo předloze, které jsme vám poskytli před uzavřením Smlouvy.
Za uvedené čtyři body neodpovídáme, pokud jsme vás před uzavřením Smlouvy zvlášť upozornili, že se některá vlastnost Zboží liší, a vy jste s tím při uzavírání Smlouvy výslovně souhlasili.
Odpovědnost za vady u spotřebitele:
Pokud jste spotřebitelem, odpovídáme za vady vzácné po dobu 24 měsíců ode dne převzetí Zboží.
Vadu je třeba uplatnit bez zbytečného odkladu, nejdéle však do doby, kdy uplynou 24 měsíce od převzetí. Pokud je vada uplatněna oprávněně, dvouletá lhůta neběží po dobu, kdy jste nemohli Zboží řádně používat (například během reklamačního řízení).
Za co naopak neodpovídáme?
Záruka se nevztahuje na:
běžné opotřebení Zboží při jeho používání, například ošoupaná místa nebo oděrky;
Zboží zakoupené ve stavu, který odpovídá míře jeho předchozího používání (použitý Zboží);
vady, které jste vědomě způsobili (například roztržené plážové oblečení při neopatrném používání);
vady způsobené nedodržením pokynů k údržbě či použití;
vady vzniklé v důsledku zásahu třetích stran, nesprávného skladování nebo nesprávného používání.
U použitého Zboží platí, že práva z vadného plnění lze uplatnit nejvýše do doby 12 měsíců od převzetí.
Pokud je na Zboží uvedena v návodu nebo na obalu doba, po kterou má být Zboží funkční či použitelná, platí právě ta doba, a to v souladu s právními předpisy pro spotřebitele.
Pokud prokážeme, že jste před tím, než vám Zboží předali, věděli o vadě nebo ji sami způsobili, reklamaci neuznáme.
Věcná nepoužitelnost a vyšší moc:
Za vadu se nepovažuje stav způsobený vyšší mocí nebo jinými okolnostmi, které nemůžeme ovlivnit.
Jak reklamovat?
Reklamaci prosíme, ideálně zašlete prostřednictvím našeho reklamačního formuláře na Webu.
Pokud se rozhodnete reklamaci nebo průvodní dopis poslat jinou cestou, musí obsahovat:
- vaše kontaktní údaje, popis vady a požadavek na způsob vyřízení reklamace;
- doklad o nákupu Zboží (například kopii faktury, výpis z bankovního účtu nebo jiný důkaz).
Zboží, které považujete za vadné, zašlete na adresu: MASCOT PRO CZ , Global Motorsport CZ s.r.o., 5. května 12/69, Milovice 289 24.
Zboží by mělo být při přepravě zabaleno tak, aby nedošlo k jeho dalšímu poškození. Zboží musí být čisté a kompletní. V opačném případě není možné se reklamací zabývat a Zboží vám zašleme zpět na vaše náklady.
Pokud jste spotřebitelem, obdržíte e-mailem potvrzení o přijetí reklamace – tzv. reklamační protokol, který bude obsahovat informace o datu uplatnění reklamace, její obsah a požadovaný způsob řešení.
Upozorňujeme, že pokud si Zboží upravíte (například zkrácení rukávů, úpravu podšívky apod.), ztrácíte právo na potvrzení reklamace týkající se vad spojených s těmito úpravami.
Co můžete požadovat?
Pokud je Zboží vadné, můžete požadovat:
- odstranění vady (například opravu nebo dodání nového kusu bez vady); nebo
- přiměřenou slevu
Lze také požadovat odstoupení od Smlouvy, pokud je vada podstatná nebo nelze ji odstranit.
Podmínky uplatnění požadavků:
- Pokud jsme odmítli vadu odstranit nebo ji neodstranili v přiměřené lhůtě od jejího oznámení, máte právo požadovat slevu nebo odstoupení od Smlouvy.
- Pokud se vada projevuje opakovaně (třikrát a vícekrát), máte právo na ukončení smlouvy.
- V případě významného porušení smlouvy je oprávněn požadovat nápravu nebo odstoupení.
- Pokud je vada zanedbatelná nebo její odstranění je pro nás ekonomicky nepřiměřené, můžeme odmítnout její opravu.
Práce na Zboží nebo úprava:
Pokud si Zboží upravíte sami nebo u třetí strany (například pokusíte se vadou zbavit úpravou), právo na reklamaci týkající se vad spojených s touto úpravou zaniká.
Důležité:
Dokud nesplníme své povinnosti z vadného plnění, nemusíte nám platit zbytky kupní ceny nebo její část.
9. Jak je to s duševním vlastnictvím?
Jsme vlastníkem Webu a vykonáváme k němu veškerá majetková i osobnostní práva v souladu s platnými právními předpisy České republiky a mezinárodního práva.
Udělujeme vám nevýhradní, neomezenou a bezplatnou licenci k užívání Webu ve smyslu jeho funkcí, a to pouze pro osobní nebo podnikatelské potřeby. Tato licence je udělena na dobu, po kterou Web budete používat, a je nesmět postoupit či jinak převést na třetí strany nebo ji dále licencovat.
Nemáte právo Web kopírovat, replikovat, upravovat, zveřejňovat, rozšiřovat či jinak s ním nakládat, než je nezbytné k jeho běžnému užívání nebo k účelům přímo souvisejícím s touto smlouvou a naším Webem.
Zákaz se vztahuje i na pokusy o získání zdrojového kódu Webu či jeho části nebo jeho pozměnění či zneužití.
10. Jak zahájit mimosoudní řešení sporu?
V případě, že máte jakýkoliv spor nebo nespokojíte-li se s námi, můžete využít platformu pro mimosoudní řešení sporů (ODR), kterou nabízí Evropská unie, dostupnou na adrese: ec.europa.eu/consumers/odr.
Také se můžete obrátit na Českou obchodní inspekci (Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, e-mail: adr@coi.cz, web: adr.coi.cz). Návrh na řešení sporu je možné podat nejpozději do 1 roku od dne, kdy jste poprvé uplatnili svá práva z této smlouvy.
11. Co říci závěrem?
V případě vyšší moci neneseme odpovědnost za škodu způsobenou v důsledku nebo souvislosti s takovými událostmi. Pokud stav vyšší moci trvá déle než 10 dnů, jsme oprávněni od této smlouvy odstoupit.
Na prodej Zboží máme oprávnění na základě živnostenského oprávnění. Kontrolu naší činnosti provádí příslušný živnostenský úřad v rámci jejich kompetence. Dále jsme podrobeni dozoru České obchodní inspekce, zejména co se týká dodržování právních předpisů na ochranu spotřebitele.
Toto znění obchodních podmínek si vyhrazujeme možnost měnit nebo doplňovat. Přesto však práva a povinnosti, která nám vznikla v době platnosti předchozí verze, tím nejsou dotčena.
Aktuální znění těchto Podmínek vždy zveřejníme na našem Webu.
V Milovicích 09.06.2025